sábado, 10 de enero de 2015

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE EN FORMA DE CAS


“APRENEM A LLEGIR AMB LES TIC”
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Davant els greus problemes de lectura que presenten alguns alumnes de 2n de Cicle Inicial, es pretén utilitzar les TIC com un producte d’aprenentatge principal i motivador per engrescar i ajudar als alumnes a assolir la lectoescriptura. L’ assoliment de la lecto-escriptura és básica per què els alumnes puguin seguir una escolaritat normalitzada; però de vegades ens trobem que aquesta realitat no s’ha complert amb alguns alumnes per diferents causes: social, econòmiques, falta d’escolaritat...; és aquí on  entren les TIC com una manera d’atendre la diversitat; i a més a més en el procés d’Ensenyament – Aprenetatge tenen el valor afegit de la motivació i del treball autònom.

Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
7 anys

Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Les fan servir molt poc a classe.
---
Tipus d’escola
Escola pública. Centre d'Educació Infantil i Primària

Localització del centre
Reus
---
Connexió
Internet per cable.
---
Localització dels recursos tecnològics
Aula d'Educació Especial.
Aula d'informàtica
Aula ordinària
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Nivell econòmic baix – molt baix

Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
2n curs de Cicle Inicial.
---
Àrea / unitat
Llengua Catalana / Lectura

Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Activitats en format Power Point per treballar-les a la pissarra digital.
---

Nivell d’aprenentatge esperat
Els alumnes han estan molt motivats i molt engrescats, la qual cosa ha permès que el grau d'aprenentatge hagi sigut alt, i molt satisfactori.
Molt satisfactori pels alumnes, per les tutores i per mi.
Tipus d’activitat
Aplicació de les TIC en l'aprenentatge de la lectura

Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Software de la presentació en Power Point
 
Raó per la qual la fa servir
Utilitzar les TIC pel seu gran potencial  motivador, d’interés i atenció que provoca en l'alumnat.
Per ser una eina mediadora en  l'aprenentatge significatiu.
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
Organització dels coneixements que es van adquirint ( lletres, sil.labes, paraules) per transformar-lo en un aprentatge significatiu: la lectura.

Dificultats trobades
Al no tenir una connexió d'alta velocitat , quan hi havien molts ordinadors de l'escola funcionant al hora , el programa anava molt lent, es penjava o no hi havia connexió a Internet
---
Ajuda / col·laboració emprada
A nivell de preparació i  muntatge dels power points no hi ha hagut cap tipus d'ajuda.
---
Rol del professor
Guia i mediador: Facilitador d'estratègies  cognitives i proporcionador d'activitats estructurades orientades cap a l'aprenentatge significatiu.
---
Rol de l’estudiant
Constructor dels seus propis aprenentatges.
---
Resultats
Observacions
Els alumnes durant tot el projecte estan molt motivats, tenen moltes ganes d'aprendre i posen molt d'interès. Són conscients en tot moment dels seus propis avanços la qual cosa els retroalimenta i tenen més ganes d'aprendre.

Avaluació de l’aprenentatge
L' avaluació es farà de manera continuada basada en l’observació directa i en relació a l’assoliment i el grau d’assoliment dels objectius i competències bàsiques marcades  anant  valorant, cada dia, els diferents ritmes de maduració individual i la progressiva adquisició d’hàbits i de petits aprenentatges.
---
Lliçó apresa pel professor
Les TIC  milloren molt la motivació i l’interés dels alumnes i són un recurs  idoni per millorar l’aprenentage de la lectura,  i les habilitats i capacitats necessaris per assolir la lecto-escriptura.

No hay comentarios:

Publicar un comentario