“APRENEM A LLEGIR AMB LES TIC”
|
||
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
|
||
Davant els greus problemes de lectura que presenten alguns alumnes de
2n de Cicle Inicial, es pretén utilitzar les TIC com un producte
d’aprenentatge principal i motivador per engrescar i ajudar als alumnes a
assolir la lectoescriptura. L’ assoliment de la lecto-escriptura és básica
per què els alumnes puguin seguir una escolaritat normalitzada; però de
vegades ens trobem que aquesta realitat no s’ha complert amb alguns alumnes
per diferents causes: social, econòmiques, falta d’escolaritat...; és aquí on
entren les TIC com una manera
d’atendre la diversitat; i a més a més en el procés d’Ensenyament –
Aprenetatge tenen el valor afegit de la motivació i del treball autònom.
|
||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
Context General
|
||
Experiència en ensenyament
|
7 anys
|
|
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Les fan servir molt
poc a classe.
|
---
|
Tipus d’escola
|
Escola pública.
Centre d'Educació Infantil i Primària
|
|
Localització del centre
|
Reus
|
---
|
Connexió
|
Internet per
cable.
|
---
|
Localització dels recursos tecnològics
|
Aula d'Educació Especial.
Aula d'informàtica
Aula ordinària
|
---
|
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
|
Nivell econòmic
baix – molt baix
|
|
Context de la història o cas
|
||
Nivell dels alumnes
|
2n curs de Cicle
Inicial.
|
---
|
Àrea / unitat
|
Llengua Catalana
/ Lectura
|
|
Fites en la història
|
||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
Activitats en
format Power Point per treballar-les a la pissarra digital.
|
---
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Els alumnes han estan molt motivats i molt engrescats, la qual cosa ha
permès que el grau d'aprenentatge hagi sigut alt, i molt satisfactori.
|
Molt satisfactori pels
alumnes, per les tutores i per mi.
|
Tipus d’activitat
|
Aplicació de
les TIC en l'aprenentatge de la lectura
|
|
Activitats de la història o cas
|
||
Tecnologies utilitzades
|
Software de la presentació en Power Point
|
|
Raó per la qual la fa servir
|
Utilitzar les TIC pel seu gran potencial motivador, d’interés i atenció que provoca en
l'alumnat.
Per ser una eina mediadora en
l'aprenentatge significatiu.
|
---
|
Naturalesa de las activitats (tasques
cognitives a realitzar)
|
Organització dels coneixements que es van adquirint ( lletres,
sil.labes, paraules) per transformar-lo en un aprentatge significatiu: la
lectura.
|
|
Dificultats trobades
|
Al no tenir una connexió d'alta velocitat , quan hi havien molts
ordinadors de l'escola funcionant al hora , el programa anava molt lent, es
penjava o no hi havia connexió a Internet
|
---
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
A nivell de
preparació i muntatge dels power
points no hi ha hagut cap tipus d'ajuda.
|
---
|
Rol del professor
|
Guia i mediador: Facilitador d'estratègies cognitives i proporcionador d'activitats
estructurades orientades cap a l'aprenentatge significatiu.
|
---
|
Rol de l’estudiant
|
Constructor dels seus propis aprenentatges.
|
---
|
Resultats
|
||
Observacions
|
Els alumnes durant tot el projecte estan molt motivats, tenen moltes
ganes d'aprendre i posen molt d'interès. Són conscients en tot moment dels
seus propis avanços la qual cosa els retroalimenta i tenen més ganes
d'aprendre.
|
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
L' avaluació es
farà de manera continuada basada en l’observació directa i en relació a l’assoliment i el grau d’assoliment dels
objectius i competències bàsiques marcades
anant valorant, cada
dia, els diferents ritmes de maduració individual i la progressiva adquisició
d’hàbits i de petits aprenentatges.
|
---
|
Lliçó apresa pel professor
|
Les TIC milloren molt la
motivació i l’interés dels alumnes i són un recurs idoni per millorar l’aprenentage de la
lectura, i les habilitats i capacitats
necessaris per assolir la lecto-escriptura.
|
sábado, 10 de enero de 2015
PRESENTACIÓ DEL PROJECTE EN FORMA DE CAS
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario