sábado, 10 de enero de 2015

EL MEU APRENENTAGE EN FORMA DE CAS


“EL MEU APRENENTAGE”
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Proporcionar bases teòriques per a una aproximació al fenomen de la incorporació de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en l’ Educació.
Índex
Contingut
Context General
Experiència en ensenyament
20 anys
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Les fa servir a classe sovint i a casa diàriament. Ha participat en diversos cursos de formació TIC.
Tipus d’escola
UOC Universitat Oberta de Catalunya
Localització del centre
Reus
Connexió
Internet per fibra òptica
Localització dels recursos tecnològics
Casa particular
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Nivell mitjà
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Llicenciatura Psicopedagogia
Àrea / unitat
NITCEDU Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació  en l’ Educació
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
Autoavaluació inicial.
Creació i actualització d’un blog personal
Participació en debats virtuals
Creació de mapes conceptuals
Elaboració informe de síntesis
Elaboració i posada en pràctica d’un projecte TIC i aprenentatge significatiu.
Realització d’una autoavaluació final.
Realització d’una avaluació d’un company.

Nivell d’aprenentatge esperat
Delimitació de  les diferents formes de conceptualitzar la TE.
Disseny de situacions d’aprenentatge mediades per eines TIC
Tipus d’activitat
L’ús de diferents programaris i eines TIC.
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Software: Microsoft Word, Microsoft Excel, Power Point, Cmap Tools, Blogger, espai virtual del campus.
Raó per la qual la fa servir
Utilitzar les TIC aconseguir un aprenentage significatiu
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
A partir de la lectura i estudi dels diferents materials de l’assignatura, els alumnes han de reflexionar i donar la seva opinió en els diferents debats plantejats; reflexionar sobre el que han après i ho han de plasmar en diferents mapes conceptuals.
Dificultats trobades
La principal dificultat ha sigut l’utilització del programari Cmap Tools els qual desconeixia per complet.
Ajuda / col·laboració emprada
Majoritariament per part dels companys/es de l’assignatura mitjançant el forum de l’espai virtual.
Rol del professor
Guia i mediador
Rol de l’estudiant
Constructor dels seus propis aprenentatges.
Resultats
Observacions
Consciència en tot moment dels propis avanços i de l’incorporació de nous aprenentatges als coneixements previs que tenia.
Avaluació de l’aprenentatge
L' avaluació es farà de manera continuada condicionada a la realització de 4 activitas, així com formularis d’autoavaluació i d’avaluació dels companys.
Lliçó apresa per l’alumne
Les TIC   són un recurs  idoni per millorar qualsevol situació d’ensenyament-aprenentage  significatiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario