“EL MEU APRENENTAGE”
|
|||
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
|
|||
Proporcionar
bases teòriques per a una aproximació al fenomen de la incorporació de les
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) en l’ Educació.
|
|||
Índex
|
Contingut
|
||
Context General
|
|||
Experiència en ensenyament
|
20 anys
|
||
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Les fa servir a classe
sovint i a casa diàriament. Ha participat en diversos cursos de formació TIC.
|
||
Tipus d’escola
|
UOC Universitat Oberta de
Catalunya
|
||
Localització del centre
|
Reus
|
||
Connexió
|
Internet per fibra òptica
|
||
Localització dels recursos tecnològics
|
Casa particular
|
||
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
|
Nivell mitjà
|
||
Context de la història o cas
|
|||
Nivell dels alumnes
|
Llicenciatura Psicopedagogia
|
||
Àrea / unitat
|
NITCEDU Noves Tecnologies de la Informació i la
Comunicació en l’ Educació
|
||
Fites en la història
|
|||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
Autoavaluació
inicial.
Creació i
actualització d’un blog personal
Participació
en debats virtuals
Creació de
mapes conceptuals
Elaboració
informe de síntesis
Elaboració
i posada en pràctica d’un projecte TIC i aprenentatge significatiu.
Realització
d’una autoavaluació final.
Realització
d’una avaluació d’un company.
|
||
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Delimitació de les diferents
formes de conceptualitzar la TE.
Disseny de situacions d’aprenentatge mediades per eines TIC
|
||
Tipus d’activitat
|
L’ús
de diferents programaris i eines TIC.
|
||
Activitats de la història o cas
|
|||
Tecnologies utilitzades
|
Software:
Microsoft Word, Microsoft Excel, Power Point, Cmap Tools, Blogger, espai
virtual del campus.
|
||
Raó per la qual la fa servir
|
Utilitzar
les TIC aconseguir un aprenentage significatiu
|
||
Naturalesa de las activitats (tasques
cognitives a realitzar)
|
A partir de la
lectura i estudi dels diferents materials de l’assignatura, els alumnes han
de reflexionar i donar la seva opinió en els diferents debats plantejats;
reflexionar sobre el que han après i ho han de plasmar en diferents mapes
conceptuals.
|
||
Dificultats trobades
|
La
principal dificultat ha sigut l’utilització del programari Cmap Tools els
qual desconeixia per complet.
|
||
Ajuda / col·laboració emprada
|
Majoritariament
per part dels companys/es de l’assignatura mitjançant el forum de l’espai
virtual.
|
||
Rol del professor
|
Guia
i mediador
|
||
Rol de l’estudiant
|
Constructor
dels seus propis aprenentatges.
|
||
Resultats
|
|||
Observacions
|
Consciència
en tot moment dels propis avanços i de l’incorporació de nous aprenentatges
als coneixements previs que tenia.
|
||
Avaluació de l’aprenentatge
|
L' avaluació es farà de
manera continuada condicionada a la realització de 4 activitas, així com
formularis d’autoavaluació i d’avaluació dels companys.
|
||
Lliçó apresa per l’alumne
|
Les
TIC són un recurs idoni per millorar qualsevol situació
d’ensenyament-aprenentage significatiu.
|
sábado, 10 de enero de 2015
EL MEU APRENENTAGE EN FORMA DE CAS
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario