Desprès d’aquestes setmanes d’estudi,
i debat virtual sobre la Ciència, les
Tecnologies i la Societat, ha arrivat el moment de plasmar-ho en la síntesis final dividida en tres apartats:
a) L’idea que més m’agradat esta treta del modul 1 “Noves
tecnologies de la información i la comunicación” de Julio Cabero: “Explicar
i concretar una posició tecnològica que s’allunyi del context social, polític,
econòmic i ideològic on es desenvolupa constitueix un error. Cap tecnologia
sorgeix en el buit, sinó en un context concret.” Aquesta frase crec que
resumeix l’esencia del debat, no hi ha una postura millor que l’altra, sino que
realment hi ha una interacció i influencia d’una cap a l’altra, despres de tot
el debat m’he adonat que des de els dos bàndols tenien raó; per lo tant pensó
que no hi pot haber societat sense tecnología i al mateix temps la societat de
cada context (medi, comunitat , cultura….) influeix en la tecnología.
b) Valoració de la meva intervenció: L’objectiu del debat
ha sigut crear, entre tots els participants, una visió àmplia del tema
escollit; on hem sigut lliures per escollir el fil que més ens interesaba, encara que no ho erem per defensar-lo des de el nostre punt de
vista; sinó que formavem part d’un dels bàndols adjudicats: verd tecnodeterminista i vermell
sociodeterminista. Jo defensava la postura tecnodeterminista (l’avanç
tecnològic canvia la societat), i no m’ha costat gens posicionar-me en aquest
punt de vista en el qual estaba molt cómoda i això m’ha ajudat a l’hora de fer
les meves intervencions.
Antes de participar en el debat em
vaig llegir la guia, el dossier d’argumentació i els articles o vídeos
necessaris per poder escollir els fils de debat que més m’ interessaven. Degut
a la meva feina els fils escollits van ser referents a la ciencia i la
tecnología a l’escola concretament en les carpetes de “aprendre fent” i
“competencia digital i tranversalitat de les TIC”; també he fet una petita
intervenció en el fil “canvis”.A l’hora de fer les argumentacions he intentat
seguir el model d’argument de Toulmin, no fer les intervencions molt llargues i
he deixat deixant un espai de dies entre les intervencions. Crec que les meves
aportacions al debat han correctes en el nombre d’intervencions així com clares
i argumentades. D’altra banda m’ha faltat utilizar el text enriquit i per
tan, el ressaltar en negreta, cursiva o subratllat les idees més
importants.
c) Finalment el tercer apartat, és per valorar un o dos
companys: Ha estat una tasca difícil escollir a una o dues persones entre totes les
aportacions dels dos bàndols, crec que el debat virtual fa que ens integrem en
un grup i hi hagi un treball cooperatiu, on el coneixement el desenvolupem
entre tots (coneixement compartit)., per
lo tant pensó que tos els participants hem fet una bona feina; però destacaría
les aportacions de Jordi Perez Rodriguez per part del bàndol tecnodeterminista,
per les seves intervencions en “la competencia digital i transversalitat
Tic”,”el tecnopart” i “videojocs a l’aula com a recurs pedagògic”; i de Paula
Pilsa Rodriguez per part del bàndol sociodeterminista, per les seves
intervencions en “la competencia digital i transversalitat Tic”,”el tecnopart”
i “aprendre fent”, ja que totes dues intervencions en el debat em semblen molt
adequades, coherents, ben estructurades
i argumentades, han fet referència als documents bibliogràfics de base, i han
treballat els diferents documents.
No hay comentarios:
Publicar un comentario