jueves, 25 de septiembre de 2014

AVALUACIÓ INICIAL



1.¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.

No tinc cap dubte que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic social; les noves tecnologies de la informació estan afectant cada vegada més a la societat i  s'estenen a tots els aspectes de la vida: econòmic, cultural, educatiu i social; i són utilitzades constantment en les activitats del dia a dia.

Si un país vol progressar econòmica, socialment i formar part del que s’anomena països desenvolupats ha d’apostar i educar en les NNTT

2.¿Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?

No m’havia plantejat mai aquesta afirmació, però penso  que al estar basat en una fonamentació científica, l’ideologia no influeix amb els resultats, per tant hauria de ser neutral.


3.Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.

En la societat actual en la que vivim, educar als alumnes en les NNTT , és un fet essencial per evitar l’exclusió social o l’analfabetisme tecnològic.

4.¿Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys?

Al meu paré una de les causes principals de molts dels canvis que s’estan patint actualment és la “ revolució digital “ l’aparició i evolució de les NNTT han canviat tant el món i la societat  actual que la podem comparar amb els canvis que es van produir amb la revolució industrial.


5.      Defineix en una frase la Tecnologia Educativa. Digues quin és el seu objecte d’estudi.

La tecnologia educativa és la utilització dels recursos de les NNTT en l’àmbit educatiu.

El seu objecte d’estudi seria capacitar als educadors en els coneixements necessaris de les noves tecnologies de la comunicació i la informació per poder-les adaptar a les seves necessitats docents

6.Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement

Exemple de transmissió de coneixement: seria una classe magistral d’un mestre que explica als seus alumnes les característiques d’un animal , per exemple el cavall.

Exemple de construcció de coneixement:  són els alumnes qui bé a nivell individual o en petit grup,  descobreixen com són els cavalls a partir de la seva recerca utilitzant les noves tecnologies.

7.Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".

Estic totalment d’acord amb l’afirmació;  una part  importantíssima de la educació és el context que l’envolta per poder donar-li sentit als coneixements assolits, posar-los en practica i ser realment útils.

8.      ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?


Fins ara no havia pensat en aquestes possibilitats.

9.      Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts.

Pel que fa als  meus coneixements previs, considero que estic en un nivell mig, he fet alguns cursets i hem puc defendre; però la tecnologia avança tan ràpidament que sempre hi han moltes coses noves a aprendre i en el, meu cas particular de la web 2.0 no en se massa.


10.  Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)

TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: 6

CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: 10

TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : 10

DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: 8

CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: 9

DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: 0

TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 7

DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: 8

TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: 8

DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: 8




Mapa de conceptes


Insereix en aquest document un mapa de conceptes sobre la relació entre Ciència, Tecnologia, Societat i Educació que, prèviament, hagis realitzat a llapis i paper (o amb algun programa) i escanejat o fotografiat.





  1. Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs   que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
El meu grau de compromís respecte els coneixements previs que he reflectit en aquest document són fidels als meus coneixements actuals basats en els aprenentatges previs i les meves experiències personals, per tant per defensar-los davant d’un tribunal si mirem si és real el que he reflectit  ho puc defensar; ara si ens centrem en la part científica no ho podria fer.


Estic segura que els meus esquemes canviaran en un futur proper,  influenciats per aquesta assignatura, la qual em donarà una nova visió sobre utilitats de les NNTT que fins ara no m’havia plantejat o simplement desconeixia.

Conclusions

Quines primeres impressions reps en realitzar aquesta primera activitat?
De les primeres impressions  que he rebut a l’hora de realitzar aquesta activitat d’avaluació inicial, jo me quedaria amb una : la d’adonar-me’n sobre les possibilitats que ens ofereixen les NNTT , de les quals no en sé o no n’estic assabentada; a pesar de considerar que tinc un bon nivell tecnològic. Crec que aquesta assignatura m’obrirà noves possibilitats i usos a nivell tant personal com a nivell educatiu en la meva feina del dia a dia.

No hay comentarios:

Publicar un comentario