1.¿Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina
i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la
resposta.
No tinc cap dubte que
el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el
progrés econòmic social; les noves tecnologies de la informació estan afectant
cada vegada més a la societat i
s'estenen a tots els aspectes de la vida: econòmic, cultural, educatiu i
social; i són utilitzades constantment en les activitats del dia a dia.
Si un país vol progressar
econòmica, socialment i formar part del que s’anomena països desenvolupats ha
d’apostar i educar en les NNTT
2.¿Estàs d’acord en
què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és
garantia de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
No m’havia plantejat
mai aquesta afirmació, però penso que al
estar basat en una fonamentació científica, l’ideologia no influeix amb els
resultats, per tant hauria de ser neutral.
3.Expressa el teu
grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans,
durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un
requisit indispensable actualment.
En la societat actual
en la que vivim, educar als alumnes en les NNTT , és un fet essencial per
evitar l’exclusió social o l’analfabetisme tecnològic.
4.¿Quines són les
causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en
els darrers anys?
Al meu paré una de
les causes principals de molts dels canvis que s’estan patint actualment és la “
revolució digital “ l’aparició i evolució de les NNTT han canviat tant el món i
la societat actual que la podem comparar
amb els canvis que es van produir amb la revolució industrial.
5.
Defineix en una frase la Tecnologia Educativa.
Digues quin és el seu objecte d’estudi.
La tecnologia
educativa és la utilització dels recursos de les NNTT en l’àmbit educatiu.
El seu objecte d’estudi
seria capacitar als educadors en els coneixements necessaris de les noves
tecnologies de la comunicació i la informació per poder-les adaptar a les seves
necessitats docents
6.Posa un exemple de
transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
Exemple de
transmissió de coneixement: seria una classe magistral d’un mestre que explica
als seus alumnes les característiques d’un animal , per exemple el cavall.
Exemple de
construcció de coneixement: són els
alumnes qui bé a nivell individual o en petit grup, descobreixen com són els cavalls a partir de
la seva recerca utilitzant les noves tecnologies.
7.Expressa el teu
grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és
part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit
a una idea".
Estic totalment
d’acord amb l’afirmació; una part importantíssima de la educació és el context
que l’envolta per poder donar-li sentit als coneixements assolits, posar-los en
practica i ser realment útils.
8.
¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar
l’entorn de la UOC a les
teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)?
Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que
origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en
les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació a algunes bústies),
signatura de correu (per facilitar la comunicació i posar a un clic de distància altres mitjans
de comunicació teus...?
Fins ara no havia
pensat en aquestes possibilitats.
9.
Comptes amb els coneixements previs que el
Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de
l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar
l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb
una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar
paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i
mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts.
Pel que fa als meus coneixements previs, considero que estic
en un nivell mig, he fet alguns cursets i hem puc defendre; però la tecnologia
avança tan ràpidament que sempre hi han moltes coses noves a aprendre i en el,
meu cas particular de la web 2.0 no en se massa.
10.
Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord
10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir
un bon ventall de tècniques per als docents: 6
CC2) Aprenc tant dels companys com
dels materials i consultors: 10
TC1) Els professionals de l’educació
han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió
del coneixement : 10
DT2) La tecnologia es basa en la
ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds:
8
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat
d’aprenentatge: 9
DU2) Els debats virtuals suposen
perdre força hores amb poc benefici personal: 0
TE1) La Tecnologia Educativa per a
psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: 7
DU1) Els debats a la UOC poden millorar
moltíssim: 8
TC2) Les TIC són necessàries per
transmetre els continguts als alumnes: 8
Mapa de conceptes
Insereix en aquest
document un mapa de conceptes sobre la relació entre
Ciència, Tecnologia, Societat i Educació que, prèviament, hagis realitzat a
llapis i paper (o amb algun programa) i escanejat o fotografiat.
- Comenta el teu grau de compromís en relació als coneixements previs que has reflectit en aquest document. Fins a quin punt creus que els defensaries davant d’un tribunal? Creus que poden canviar els teus esquemes en un futur proper?
El meu grau de
compromís respecte els coneixements previs que he reflectit en aquest document
són fidels als meus coneixements actuals basats en els aprenentatges previs i
les meves experiències personals, per tant per defensar-los davant d’un
tribunal si mirem si és real el que he reflectit ho puc defensar; ara si ens centrem en la
part científica no ho podria fer.
Estic segura que els meus esquemes canviaran en un futur proper, influenciats per aquesta assignatura, la qual em donarà una nova visió sobre utilitats de les NNTT que fins ara no m’havia plantejat o simplement desconeixia.
Conclusions
Quines primeres impressions reps en
realitzar aquesta primera activitat?
De les primeres impressions
que he rebut a l’hora de realitzar
aquesta activitat d’avaluació inicial, jo me quedaria amb una : la
d’adonar-me’n sobre les possibilitats que ens ofereixen les NNTT , de les quals
no en sé o no n’estic assabentada; a pesar de considerar que tinc un bon nivell
tecnològic. Crec que aquesta assignatura m’obrirà noves possibilitats i usos a
nivell tant personal com a nivell educatiu en la meva feina del dia a dia.
No hay comentarios:
Publicar un comentario